Z agencją SEO możliwe jest podpisanie następujących umów: umowa abonamentowa, umowa hybrydowa, umowa „pozycjonowania na efekt”.
W pierwszym przypadku, czyli w ramach umowy abonamentowej klient opłaca agencji SEO stałą kwotę co miesiąc. W ten sposób zarówno on, jak i usługodawca mają zagwarantowaną stabilność finansową.
Z kolei w przypadku umowy „pozycjonowanie na efekt” kwota, którą jest zobowiązany zapłacić klient agencji SEO uzależniona jest od wyników osiąganych przez usługodawcę. W tym przypadku trudno mówić o jakiejś stabilności, jednak umowa „pozycjonowanie na efekt” także ma swoich zwolenników.
Umowa hybrydowa to forma pośrednia pomiędzy umową „pozycjonowanie na efekt” oraz umową abonamentową.
Najczęściej usługodawcy w opisywanej branży decydują się na zaproponowanie umowy abonamentowej. Pozwala ona zaplanować długofalową strategię marketingu internetowego i nie martwić się o to, jakim budżetem będzie się dysponować. W niektórych jednak przypadkach doskonale sprawdza się również umowa hybrydowa oraz umowa „pozycjonowanie na efekt”.